Passa al contingut principal

Iniciació amb la Raspberry Pi 3


Aquests mesos he realitzat el MOOC "Teaching physical computing with Raspberry Pi and Python", emmarcat dins de la formació d'iniciació que es proposa a Picademy per als docents.

A més de fer una introducció a Raspberry Pi, he aprés algunes altres coses que m'apunto aquí a mode de recordatori:

  • he fet una instal·lació des de zero; no és massa complicat i està ben explicat a la web de Raspberry Pi. El que més m'agrada és que només canviant el disc dur (que ne aquest cas és una targeta mini SD) es pot canviar el sistema operatiu i tenir una 'màquina' diferent. He fet proves amb OSMC (Kodi) i també amb RetroPie;
  • he aprés a utilitzar el hardware que tinc a casa per a treballar amb Raspberry Pi, evitant haver de buscar una altra pantalla, teclat i ratolí, mitjançant VNC. Cal dir però que, al menys la primera vegada cal disposar d'un monitor, teclat i ratolí connectats directament per tal de fer la configuració del VNC;
  • m'ha sorprès que la distribució de GPIOs sigui tan irregular!! Adjunto un esquema per recordar-ho!!


En el MOOC hem anat creant un àlbum en línia on hi ha imatges que els participants han anat afegint de les seves creacions. En el meu cas també he afegit un petit vídeo d'una pràctica on he programat l'enviament d'un tweet a partir de la pulsació física d'un botó.



Podeu llegir més articles meus aquí (a Llunà-TIC)


Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-N comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta