Ves al contingut principal

STEAM Conference Barcelona 2017 (lectures)

La setmana passada vaig assistir a la STEAMConf Barcelona 2017, de la qual aquest any es celebrava la seva tercera edició. El programa previst, tant de tallers com de conferenciants va ser d'alt nivell (vegeu aquí el programa) i, tal i com em va passar l'any passat, en acabar una edició ja tens ganes que arribi la propera. I això és un molt bon senyal.

Just fa un mes, a finals de febrer, el Govern de la Generalitat va anunciar la posada en marxa d'un Pla interdepartamental anomenat STEMcat amb l'objectiu d'impulsar els estudis relacionats amb les Ciències (Science), Tecnologies (Technologies), Enginyeries (Engineering) i Matemàtiques (Maths). En aquest cas van deixar de banda la A d'Arts.... Es tracta d'una molt bona notícia que de ben segur generarà una gran quantitat d'iniciatives i projectes interessants en els centres educatius. Caldrà estar ben atent.

Pel que fa l'STEAMConf Barcelona 2017, poc a poc aniré desgranant algunes de les idees mes interessants, pero de moment m'emporto dos llibres per a la meva biblioteca particular:
  • Hello Ruby, de Linda Laukas, dirigit a introduir aspectes de programació a nens i nenes a partir d'uns 5 anys (tinc curiositat per veure com ho planteja). En aquesta ressenya hi ha un poc mes d'informació al respecte.
  • Invent to learn, de Sylvia Libow Martinez i Gary Stager, està considerat un dels llibres de referència pel que fa a l'aplicació del moviment maker a les aules.
Dos lectures, moltes idees i referències i ganes de que arribi STEAMConf Barcelona 2018!! Bé, no correm tant.....poc a poc...



Podeu llegir més articles meus aquí (a Llunà-TIC)


Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-N comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…