Passa al contingut principal

Recuperant posicions

Segurament, qui em llegeixi, pensarà que és massa fàcil parlar-ne un cop ja ets dins el sistema. Potser si. Amb tot, no puc estar d'opìnar-ne .... Avui, sembla que el govern central, ha aprovat una reforma de les titulacions universitàries necessàries per accedir a la carrera docent (veure notícia). Em ve al cap el fet que, tal vegada, si l'accés no és tant "planer", tot i que sigui una cosa mal vista per als que vulguin accedir, també farà que es doni més "valor" i importància al fet d'optar-hi. Per tant crec que aquesta mesura, a més de canviar molt decisivament el perfil dels docents que accediran al sistema, també li pot donar una component de resituar i revalorar el rol del docent, des del punt de vista de la societat.

I aquells que ja estem dins el sistema, cal que ens anem preparant per tal d'assumir els canvis que de ben segur també es venen proclamant dins la carrera docent. Segons sembla, i si les expectatives no queden en paper mullat, de canvis i novetats, n'hi haurà. Segurament, podrem coincidir en que, fan falta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta