Passa al contingut principal

Propostes de decrets i editorials


Arran del post anterior i lligant-ho amb l'actualitat del moment tinc un cert neguit del qual no em puc abstreure. Aquests dies s'han publicat els primers esborranys dels currículums de secundària per al curs vinent, el primer any en que s'aplicarà la LOE a Catalunya, en concret a primer i a tercer d'ESO.


Una pregunta. Com és possible que fa ja més d'un mes pel centre haguin vingut diversos representants d'editorials oferint les seves publicacions de cara al curs vinent? Com poder tenir mostres de llibres ja fetes de cara al curs vinent si encara no s'havien fet públics els esborranys? No crec que les editorials hagin engegat el procés d'impressió i elaboració de materials per compte propi ...


Un altra pregunta. Qui ha elaborat els esborranys de currículums que seran vigents a partir del curs vinent? Quin és el procés que s'ha seguit? Qui retoca o fa aportacions per millorar o corregir els esborranys publicats? És “xocant” que en certs processos el procediment estigui tant pautat (processos d'oposicions, concursos de trasllats, selecció de direccions, ... i tants d'altres) i que es pugui caure amb molta facilitat en defectes de forma, de terminis d'entrega, etc , mentre que en aquest cas la informació sigui tant mínima o nul·la. I no serà per que el tema no valgui la pena, estem parlant sobre els currículums de tota la ESO que afectaran i seran d'obligat compliment en tot el territori català. També pot ser que no m'hagi arribat la informació a mi ... ja sabeu que ... de vegades ... sóc un “despiste”.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta