Passa al contingut principal

I els llibres ?

Comencen ha sorgir algunes iniciatives molt interessants que utilitzen les eines informàtiques que disposem fins al moment per tal de crear coneixement i compartir-lo a la xarxa. Una d'elles és el projecte Wikillerato (http://portales.educared.net/wikiEducared/index.php?title=Portada). Pentany a Educared (http://www.educared.net/), portal educatiu de la Fundación Telefónica (http://www.fundacion.telefonica.com/), és un «repositori de coneixements multimèdia» dirigit a estudiants i professors de batxillerat. Amb l'objectiu de dinamitzar la creació inicial de continguts, Educared (http://www.educared.net/) ha encarregat a «professors d'acreditat prestigi» la moderació d'algunes assignatures (Matemàtiques, Física i Filosofía).

Estaria bé que hi hagués alguna iniciativa semblant dins l'àmbit català ...

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Artur,

una iniciativa interessant la de Wikillerato. Potser es podria traslladar la idea a l'àrea TIC del Departament d'Educació?

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot