Passa al contingut principal

El Pelegrí Gris


A partir d'un post publicat al blog de SEMTIC (el post en concret és http://phobos.xtec.cat/semtic/?q=node/264 i està escrit per Àngel Solans) he aconseguit instal·lar a phobos (servidor de XTEC per a pàgines dinàmiques) un blog basat en Wordpress. L'he anomenat "El Pelegrí Gris" i de moment tinc pensat fer-lo servir per a usos didàctics amb els alumnes.

L'aniré posant en marxa poc a poc, ja que de moment per a aquesta finalitat, tinc en marxa el blog anomenat "La Màquina Enigma", que està allotjat en Blogia. El Pelegrí Gris substituirà a "La Màquina Enigma" en un mitjà termini. La raó principal és que utilitzant "El Pelegrí Gris" seré jo qui controlarà les altes i baixes d'usuaris de forma interna, sense tenir d'acudir a llocs externs per a obtenir un compte d'usuari. Direu que tal vegada sóc massa puriste, però encara que estem fent referència a eines d'internet, aquest detall, parlant d'alumnes menors d'edat i en l'àmbit d'una institució educativa, em sembla més correcte.
Dos detall que penso, he de fer esment:

1. ademés del que ve explicat en el document d'Àngel Solans, una vegada instal·lat el blog he hagut d'entrar a la pantalla d'administració (Opcions > Generals) i canviar allí on posava 172.16.1.4 per phobos.xtec.net ja que sin no ho feia molts enllaços del blog no funcionaven

2. penso que Wordpress és, possiblement, el millor CMS per fer un blog, però té una limitació, només pot fer-se un blog per cada instal·lació. En aquest aspecte penso que és una mica deficitari. Lifetype, per exemple permet gestionar un gran nombre de blogs amb una sola instal·lació. Aquesta propietat pot ser important en el cas que desitgem utilitzar un blog diferent per a cada grup/classe/matèria. Ara que si ens cal, també podem fer dos, tres, o les instal·lacions que calgui de Wordpress .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta